Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, F. King
TitelFiscal Inequality and Direct Student Aid Policies: The Impact of Institutional Choice on Lower Income Students.
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 76 (2001) 1, S.136-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-956X
SchlagwörterAccess to Education; Educational Equity (Finance); Educational Policy; Equal Education; Federal Aid; Federal Government; Higher Education; Low Income Groups; Minority Groups; Student Financial Aid
AbstractAnalyzes patterns in lower income student enrollment and access to direct student aid resources, reviewing the federal government's original objectives with direct student aid policies and subsequent changes that expanded student access, examining recent research on lower income student enrollment patterns in higher education, and analyzing research regarding equitable distribution of direct student aid resources to lower income students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Peabody Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: